Bij het keuzevak Marketing ga je onderzoeken hoe je een bestaande winkelketen kunt verbeteren. Oftewel: hoe zorg je ervoor dat de winkel meer tevreden klanten trekt?

Je onderzoekt  de 6P's (product, prijs, plaats, personeel, presentatie en promotie) van een bestaande winkel in de omgeving van school. Je doet een klanttevredenheidsonderzoek en presenteert  een verbeterplan voor deze winkel.

1. Onderzoek bestaande retailformule

Deel 1: Je onderzoekt een bestaande retailformule

Deel 2: Je doet een klanttevredenheidsonderzoek 

Deel 3: Je presenteert de resultaten en geeft verbetervoorstellen

2. Vragenlijst - onderzoek

Zodra je hier een beeld van de winkel hebt, ga je een vragenlijst opstellen. Het doel van deze vragenlijst is om te achterhalen wat de sterke- en verbeterpunten van deze winkel zijn. Je neemt deze vragenlijst dan ook af onder een groep mensen. Je leert daarbij hoe je deze vragenlijst moet analyseren, zodat je kunt vertellen wat de winkel moet doen om nog beter te worden.

Marketing Klanttevredenheidsonderzoek
Word – 198,0 KB 519 downloads

3. Analyse maken en verbeterplannen presenteren

De vakinhoudelijke uitwerking is gebaseerd op het landelijk vastgestelde examenprogramma voor dit keuzevak.


Wat is het laatste nieuws op het gebied van de Marketing? Klik op de button en je gaat naar de website Marketingfacts. 


Interessante links

Als bedrijf heb je klanten nodig want zonder klanten verdien je geen geld. Hoe zorg je ervoor dat juist jouw product of dienst opvalt tussen al die andere merken? Met 'marketing'. Sosha krijgt veel tips van marketingdeskundige Michel. En ze gaat ook op bezoek bij drie jonge ondernemers, die in Meppel een oppascentrale zijn begonnen en heel goed weten hoe ze klanten moeten werven.


De vakinhoudelijke uitwerking is gebaseerd op het landelijk vastgestelde examenprogramma voor dit keuzevak.

EO Keuzevak 1 Marketing V 1 0
PDF – 702,0 KB 340 downloads